De selfie van Holland & Barrett-topvrouw Colinda Hoegee

De selfie van Holland & Barrett-topvrouw Colinda Hoegee

In de rubriek Selfie schetsen we iedere maand binnen het magazine van RetailTrend een beeld van een persoon achter een retailer of merk. Zo ook van Colinda Hoegee, die onlangs haar afscheid heeft aangekondigd als algemeen directeur van Holland & Barrett.

Colinda Hoegee (48)
Algemeen directeur van Holland & Barrett
Ook: een harde werker die droomt van een bestaan als kruidenvrouwtje

Ben je los van je werk veel bezig met gezondheid en gezonde voeding?
“Ik heb altijd een bovengemiddelde interesse voor voeding gehad. Mijn vader was de tweede man in een fabriek waar kruiden en specerijen werden verpakt en in de vakantie hielpen we mee. Mijn voorliefde voor gezondheid en voeding en arbeidsethos komen daar vandaan. Ik kom uit een Rotterdams arbeidersgezin. Niet lullen, maar poetsen dus.”

Breng je die instelling ook over aan je eigen gezin?
“Mijn partner en ik hebben een zoon van zes, dus hij is nog erg jong. Maar hij weet wel dat het werk belangrijk voor me is. De balans bewaren tussen werk en privé vind ik lastig. Tegelijkertijd vind ik mijn baan erg leuk en zolang dat zo blijft, is het een hobby, geen werk.”

Waaraan merk je dat het lastig is om te balanceren tussen werk en privé?
“Ik spendeer weinig tijd aan mezelf en mijn naaste omgeving. Deze selfie heb ik gemaakt in het bos in Bergen, toen ik onlangs eens alleen op stap was. Ik realiseerde me daar dat ik qua carrière al elf jaar in een achtbaan zit. Overigens is dit het bos waar ik vroeger vaak kwam. Mijn middelbare school stond in dat gebied, dus de meeste tussenuren brachten we zonnend in de buitenlucht door.”

Omschrijf je middelbareschooltijd eens.
“Ik ging naar een kleine school, waar de focus nogal op kunst en cultuur lag. Ik had daar niet zoveel mee. Ik was behoorlijk actief, organiseerde schoolfeesten en filmmiddagen en runde de theebar. Verder tenniste ik veel. Na mijn examen twijfelde ik tussen een sportopleiding of de hotelschool. Het werd de hotelschool. Ook nu sport ik graag, maar het lukt niet om dat structureel te doen. Ik kies nu vooral voor mijn werk.”

Van wie heb je veel geleerd? 
“Ik leer elke dag, van iedereen die ik tegenkom. Ik geloof dat ontmoetingen plaatsvinden om een reden en dat iedereen me nieuwe kennis of inzichten kan bijbrengen. Daarom vind ik ook dat je je dromen moet uitspreken. Je kunt dan iemand ontmoeten die kan helpen je droom te realiseren.”

Wat is jouw droom? 
“Ik droom al jaren over het runnen van een biologische boerderij die kruiden produceert. Met de kracht van planten de wereld puurder te maken, dat spreekt me aan. Inderdaad, als een soort kruidenvrouwtje.”

Wat houdt je tegen?
“Het is een kwestie van lef hebben en doen. Het lijkt me na verloop van tijd ook wel een beetje een eenzaam en saai bestaan. Bovendien moet er een commercieel aspect aan zitten, het moet verder gaan dan een ideologisch principe. Ooit wordt deze droom werkelijkheid. Tot die tijd oefen ik in het klein, met een kruidentuintje bij huis.”

Aan wie ben je het meest gehecht? 
“Aan mijn vrouw en zoon. Margreet en ik zijn al twintig jaar samen, met haar word ik oud. Ik hecht me ook aan collega’s met wie ik lang samenwerk. Ik gun iedereen een volgende stap, maar ik vind het moeilijk als iemand bijvoorbeeld na lange tijd de organisatie verlaat. Spullen vind ik niet echt belangrijk.”

Zou het meisje dat je was trots zijn op de vrouw die je bent geworden? 
“Zeker weten. Toevallig realiseerde ik me dat toen ik in het bos bij mijn middelbare school wandelde. Ik heb altijd een grote ambitie gehad, dus ik wist destijds al wel dat ik carrière zou maken. Op dat moment dacht ik alleen dat het in de horeca zou zijn, niet in de retailbranche. Ook los van mijn werk ben ik trots op wie ik ben geworden. Al zou ik graag een betere balans tussen beide aspecten hebben.”

Bron: RetailTrends 9

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in