‘Great design starts with an even better story'

Stel je voor: je staat in een winkel zonder communicatie. Geen foto’s, geen navigatie, geen branding en geen inspiratie. Wat hou je over? Eigenlijk niet meer dan een grote hal vol stellingen en producten. Je zou er volledig verdwalen…

Voor elk merk, voor elke formule, gaan we opnieuw op zoek naar een unieke, onderscheidende vorm van communicatie. Een verhaal dat past bij het merk en relevant is voor klanten. Aantrekkelijk, inspirerend en natuurlijk stevig gefundeerd op de strategische uitgangspunten. Leidend hierbij is het Communication Framework.

De vijf lagen van het Communication Framework: 

De Brandinglaag: communiceert vanuit het merk zelf, vanuit de brand identity. Branding maakt duidelijk waar het merk voor staat en wat de klant mag verwachten. 

De Navigatielaag: bevat de functionele communicatie in de winkel zelf. Communicatie die de klant navigeert door de winkel. De navigatielaag helpt de klant ook op schapniveau door productsegmentatie.

De Inspiratielaag: prikkelt de klant, en verleidt tot kopen. Bijvoorbeeld door het verhaal achter het product te vertellen, ondersteund door aansprekende sfeerbeelden. 

De Activatielaag: activeert en vraagt aandacht voor de aanbiedingen en promoties in de winkel en ‘managet’ zo de prijsperceptie.

De Informatielaag: geeft de klant heldere algemene informatie. Denk aan openingstijden en garantieregelingen, maar ook de productspecificaties. 

Meer weten? Kijk eens op: www.josdevries.eu
 

Reacties

Laatste nieuws

RetailTrends

Het algoritme als smaakmaker

Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over hoe je algoritmes...