Webwinkels komen moeilijk aan personeel

Webwinkels komen moeilijk aan personeel

Het aantal banen bij webshops is tussen 2012 en 2016 gestegen van 38 duizend naar 62 duizend. Met name ict’ers, inkopers en logistiek medewerkers zijn steeds moeilijker te vinden, blijkt uit een inventaristatie van UWB bij vijf grote etailers.

Het onderzoek is gedaan bij Coolblue, bol.com, Wehkamp, fonQ en Picnic. Deze webshops hebben vooral moeilijke om voldoende logistieke krachten te vinden. Tijdens piekmomenten, zoals de decembermaand, wordt extra personeel ingezet. Maar ook daarna hebben zij grote behoefte aan logistieke medewerkers. Met name personeel dat meerdere taken kan vervullen is erg gewild.

Webshops zijn relatief vaak op zoek naar hoger opgeleid personeel. Twee derde van de vacatures is gericht op middelbaar en hoger opgeleiden, terwijl dat in de retail als geheel maar een derde is. Daarnaast zoeken etailers ook naar personeel op lager niveaus, zoals pakketbezorgers en klantcontactmedewerkers. Ons land telt bijna 37 duizend winkels die zich uitsluitend richten op online verkoop.

Reacties

WEB winkels Neem ook eens wat oudere mensen van boven de 50 in dienst.Maar jullie willen alleen jonge mensen in dienst daar van zijn de lonen niet zo hoog ,Voor zo`n oudje boven de 50 moet men meer in het zakje doen. Maar heren van de Web winkels ze zijn dan wel boven de 50 maar ze werken ook wat harder
Want voor zon oudje moet je meer betalen ,`en dat zal het wel zijn .

Geplaatst door Jan van Rossem op 12 december 2017 om 10:27

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

Geplaatst door Wilco van Kasteren - Zakelijk op 12 december 2017 om 11:49

Laatste nieuws









RetailTrends