Zara geeft online de ruimte in de winkel

Zara geeft online de ruimte in de winkel

Zara heeft een eerste winkel geopend die gericht is op het plaatsen en afhalen van online bestellingen. De winkel in het Londense winkelcentrum Westfield Stratford is geopend tijdens de verbouwing van de flagshipstore van de modeketen in het centrum van de stad.

De pop-up store telt bijna tweehonderd vierkante meter en is uitgerust met een select aanbod van mannen- en vrouwenkleding, die in de winkel online besteld kan worden. Ook de rest van de collectie is er online beschikbaar.

Winkelpersoneel beschikt over mobiele apparaten om klanten bij te staan. Ze krijgen daarbij de keuze om hun bestelling nog dezelfde dag thuisbezorgd te krijgen, als die voor twee uur ’s middags is geplaatst. In de winkel worden verschillende innovaties getest. Zo zijn er schermen geïntegreerd in spiegels, die klanten bijpassende kledingstukken en accessoires tonen als ze met behulp van RFID een item scannen.

De flagshipstore van Zara in het centrum van wordt momenteel bijna verdubbeld naar 4.500 vierkante meter. In het nieuwe ontwerp is ruimte voor een speciale ruimte voor het afhalen van online bestellingen, in lijn met de ‘online integratie strategie’ van het bedrijf. Er komt een geautomatiseerd afhaalpunt, waarbij met behulp van twee kleine magazijnen bestellingen gereed worden gemaakt. Een paar seconden na het scannen van een QR-code of het invoeren van een pincode die bij hun online bestelling hoort, kunnen klanten het pakketje uit een brievenbus halen. De robot in het magazijn kan volgens Zara 2.400 pakketjes tegelijk klaarmaken.

Verder kunnen klanten hun aankopen in de winkel straks betalen via de app van Zara of Inditex Group. Ook komt er een self-checkout die kledingstukken automatisch herkent, zodat klanten direct kunnen afrekenen. De heropening van de flaghipstore in Oxford Street staat gepland voor mei.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!