Zara wil wachtrijen oplossen met robots

Zara wil wachtrijen oplossen met robots

Zara zet in verschillende grotere filialen robots in om het afhalen van online bestellingen te versnellen. De fashionketen wil daarmee een oplossing vinden voor zijn pick-up points, die te maken zouden hebben met grote drukte.

Zara maakte onlangs al bekend de in-store magazijnrobot te introduceren in Londen, waar zijn flagshipstore nu verbouwd wordt.. De moderetailer heeft ze volgens The Wall Street Journal al in ‘een aantal vestigingen’, waaronder in La Coruña. Klanten kunnen bij het afhalen een barcode scannen of een afhaalcode invoeren. De robot zoekt hun pakketje vervolgens op in het magazijn.  

Een derde van de wereldwijde onlinebestellingen van Zara wordt in de winkel opgehaald, waardoor soms lange rijen in de winkels ontstaan. De retailer ziet het inzetten van robots als een oplossing hiervoor.

Zara opende onlangs in Londen een tijdelijke winkel die geheel gericht is op het plaatsen en afhalen van online bestellingen. Daar worden verschillende innovaties getest, zoals schermen in spiegels die klanten bijpassende kledingstukken en accessoires tonen als ze met behulp van RFID een item scannen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!