Hoe Starbucks zijn café in Yosemite verbergt

Hoe Starbucks zijn café in Yosemite verbergt

Starbucks heeft een nieuw café geopend in Yosemite National Park in Californië. De eerste Starbucks in een nationaal park wordt door de koffieketen omschreven als 'een verborgen juweeltje'.

Het project is een samenwerking tussen de American National Park Service en Aramark, dat de vestiging exploiteert. Samen willen ze een plek creëren waar bezoekers kunnen ontspannen en nieuwe energie op kunnen doen. Na het ontstaan van het idee voor een Starbucks in Yosemite National Park is er een petitie opgericht tegen dit project, met als argument dat multinationals geen plaats hebben in nationale parken. Karina Lagace, een van de ontwerpers van designstudio Starbucks, stelt dat er veel aandacht aan het ontwerp is besteed en dat de ontwerpers van het café respectvol voor het park willen zijn en alleen willen toevoegen wat nodig is.

Het café bevindt zich in het nieuwe 'Base Camp Eatery’ van Yosemite Valley Lodge, waarvoor het oorspronkelijke foodcourt in een van de originele gebouwen is verbouwd. De ontwerpers van het café in het nationaal park hebben de oorspronkelijke kwaliteiten van het historische gebouw behouden. Zo zijn de gewelfde plafonds met balken nog steeds zichtbaar. De betonnen vloeren zijn hersteld tot een grijze afwerking en weerspiegelen de rotsachtige rivierbedding van de Merced-rivier, die dichtbij meandert.

Ook zijn er andere details uit het landschap opgenomen in het café. De bar is bekleed met gerecycled mahoniehout uit Noord-Californië en de metalen hanglampen uit Los Angeles hebben een zichtbare houtnerfstructuur. Verder zijn er planken die omhooggehouden worden door metalen beugels met vastgeknoopte kabels die terugwijzen op oude klimgereedschappen. Het cafe heeft aan de buitenkant geen borden hangen en is daardoor een relatief rustige aanwezigheid in het park. "Het is de bedoeling dat het nieuwe café een verbintenisplaats wordt, voor de natuur en voor elkaar", aldus Lagace.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in