Scoupy laat consumenten producten ‘scouten’

Scoupy heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee winkelbezoekers schappen kunnen controleren op aanwezigheid van producten. Via de zogenoemde ‘Scout’-functie zou nu al 85 procent van de Nederlandse supermarkten zijn gecheckt.

Barilla, Pedigree en Lipton zijn als eerste merken betrokken bij de nieuwe tool. Zij kunnen hiermee inzicht krijgen in hun schappositie. Aan Scoupy-gebruikers wordt gevraagd een bepaald product te ‘scouten’ in hun favoriete supermarkt. Via de app kunnen deelnemers het product lokaliseren, foto’s maken van het schap en een aantal simpele vragen beantwoorden. “Daarbij kunnen ook omliggende producten worden meegenomen, waardoor de marketeer snel en super concreet inzicht krijgt in de status van de instore prestaties, landelijk, regionaal of op retailerniveau”, aldus Scoopy-oprichter Valantijn Bras tegen MarketingFuel.

Consumenten die de app gebruiken worden beloond met een gratis product. Scoopy Scout wordt direct landelijk ingezet. Scoopy speelt naar eigen zeggen in op de steeds sterkere strijd om dure schapmeters, waardoor zichtbaarheid en beschikbaarheid van meerdere productvarianten in de schappen niet meer vanzelfsprekend is.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!