Advertorial: Betrouwbare data verzamelen in 6 stappen

Advertorial: Betrouwbare data verzamelen in 6 stappen

Iedere retailer verzamelt tegenwoordig data. Soms met een specifiek doel en meetbare Key Performance Indicators, maar ook vaak onder het mom ‘misschien hebben we dit ooit nodig’. Je verzamelt verkoopcijfers van je webshop met behulp van web analytics tools en via online marketing kanalen als social media en e-mail. Maar ook offline klantdata via je kassasysteem en loyalty programma.

Al die verschillende databronnen hebben hun eigen structuur, definities, manier van data verzamelen en rapporteren. Daarbij worden ze vaak door verschillende medewerkers (met verschillende doelstellingen) binnen je organisatie geraadpleegd. Hierdoor ontstaan er al snel verschillende waarheden. Beslissingen die je neemt op basis van deze informatie leiden vaak niet tot het gewenste resultaat. 
Om effectieve data gedreven beslissingen te maken, moet je beginnen met het verzamelen van betrouwbare data. Doe dit in zes eenvoudige stappen met behulp van de tips van Digital Power. 
Download hier het stappenplan 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!