Snapchat test Amazon-zoekfunctie

Snapchat test Amazon-zoekfunctie

Snapchat onderzoekt een nieuwe manier om producten te zoeken op Amazon. Met de camerafunctie binnen Snapchat kunnen gebruikers producten bij Amazon zoeken.

Met de nieuwe functie richten gebruikers de camera van hun smartphone op een streepjescode of een fysiek product. Wanneer de software het artikel herkent, verschijnt een pop-up van Amazon in beeld. Daarin staat de link naar het product of een vergelijkbaar artikel op de webwinkel. Via de browser of de app kan het product direct worden aangeschaft.      

De komende tijd zal de functie langzaam uitgerold worden onder Snapchat-gebruikers. Of en wanneer dit in Nederland het geval zal zijn, is onbekend.

Amazon heeft eerder beeldherkenning op smartphones getest om producten te tonen. Vier jaar geleden bracht de internetgigant zijn eigen Fire Phone uit, waarop de functie Firefly zat met een soortgelijke functie.


What's Next in Retail Tech op 13 november
Nieuwe technologie brengt ons aan de vooravond van grote verandering. Machine learning, kunstmatige intelligentie en big data bieden ongekende mogelijkheden. 3D-printers, neurotechnologie en robots zorgen voor nieuwe kansen. Wat betekent dat voor jouw retail- en merkorganisatie? Het nieuwe RetailTrends-event What's Next in Retail Tech prikkelt retailers en merken om uit hun comfortzone te komen. What's Next in Retail Tech brengt je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen, reikt handvaten aan hoe je technologie inzet voor nieuwe manieren om klanten te binden en biedt een inkijkje in de dag van overmorgen. Kijk voor meer informatie op whatsnextinretailtech.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!