Amazon landt met tijdelijke winkel in Nederland

Amazon landt met tijdelijke winkel in Nederland

Amazon opent eind deze maand een pop-up store in Amsterdam. Onder de noemer Loft for Xmas opent de Amerikaanse e-commercereus tijdelijke winkels in zes Europese steden.

Naast Amsterdam opent Amazon tijdelijke vestigingen in Londen, Parijs, Madrid, Berlijn en Milaan. De pop-up stores zijn tussen 16 en 26 november te bezoeken en staan in het teken van zowel Black Friday als Kerst. Het aanbod bestaat uit onder meer kleding, elektronica en speelgoed. Producten van onder meer Microsoft, Disney en Lego behoren tot het aanbod. Ook worden er boekpresentaties, workshops en live-optredens van artiesten georganiseerd.

In de Amsterdamse winkel worden volgens AT5 geen producten verkocht. De pop-up store komt in de Eerste van der Helststraat in De Pijp en is alleen op 23 en 24 november geopend. Er worden diverse 'experiences' georganiseerd, waaronder een 'haar & makeup artist' en een live kerstkaarttekenaar.

De winkels maken onderdeel uit van de strategie om ‘elke dag te experimenteren met nieuwe ideeën en projecten’, zegt countrymanager Mariangele Marseglia van Amazon Italië en Spanje in een toelichting. In de lofts wordt volgens haar de omgeving van een huis nagebootst, waar de meest gewaarde merken van de webwinkel worden samengebracht. "Met Amazon Loft for Xmas willen we iedereen een unieke en innovatieve ervaring geven, gekoppeld aan de Amazon-wereld.”

Amazon opende vorige maand al enkele dagen een winkel in Londen waar kleding werd verkocht. De pop-up stores betekenen de eerste fysieke retailactiviteiten van de Amerikaanse webwinkelreus in Europa.
 

Reacties

Maar wat voegen ze dan toe aan de Nederlandse retail? Lego en Disney-producten, serieus? Ik mag hopen dat ze met meer komen of flink lagere prijzen aanbieden.

Geplaatst door Henk Vis op 14 november 2018 om 10:20

Lijkt op een soort hit-and-run tactiek die we uit gangsterfilms kennen ;-). Maar zelfs dat lukt alleen als Amazon flink onder de prijs duikt die bestaande retailers hanteren. Er zijn immers al genoeg winkels die Lego en Disney aanbieden, om het over kleding maar helemaal niet te hebben, dus dat voegt inderdaad niets toe aan het bestaande winkelaanbod.

Geplaatst door Jan Janssen op 14 november 2018 om 11:30

Ben eigenlijk wel benieuwd of de klant gevoelig is voor de badge van de verkoper. In dit geval: heeft het voor hem/haar/het meerwaarde de Lego in een wereldconcern gescoord te hebben in plaats van bij Intertoys? Wie?

Geplaatst door O. Busch op 14 november 2018 om 12:26

De "Amazon-wereld".

Geplaatst door Bert Ysfogel op 14 november 2018 om 12:26

met of zonder BTW afdracht?

Geplaatst door coen Kouwenhoven op 14 november 2018 om 15:45

Laatste nieuws









RetailTrends