Hudson’s Bay experimenteert met AR-spiegel in Rotterdam

Hudson’s Bay experimenteert met AR-spiegel in Rotterdam

Hudson’s Bay plaatst de komende vier weken een ‘magic mirror’ in zijn Rotterdamse warenhuis. De warenhuisketen is naar eigen zeggen de eerste retailer in Nederland die klanten op deze manier laat kennismaken met augmented reality rond de feestdagen.

Door de technologie van de spiegel, die is ontwikkeld door 3rock AR, worden gasten meegenomen in een kerstverhaal. Daarin komen een rendier, zwevende pakjes en een grote kerstboom virtueel tot leven. Bezoekers wanen zich in een winterlandschap en daarin hun eigen kerstfoto maken. Ook kunnen ze virtueel een kerstdiner en een disco in kerstsfeer bezoeken.

Bezoekers kunnen verder digitaal hun haar laten stylen met de Airwrap Styler van Dyson, volgens Hudson’s Bay om kapsels voor de feestdagen uit te proberen. Klanten kunnen daarbij kiezen uit drie verschillende kapsels, die tot leven komen in de magische spiegel. De spiegel is tot 27 december te vinden in de winkel.


 

Reacties 2


B C 29 nov, 13:14

Stellen weer de verkeerde prioriteiten....alweer????,verkoop de spiegel die niemand gebruikt en investeer de opbrengst in het zorgen dat alle afdelingen en keypartners binnen HB Nederland op een lijn liggen, start met jullie waarde proposities wat zijn ze?wat lossen jullie op? Wie zijn jullie klanten nu echt? Wat houd hen bezig? Doe dat ook eens met jullie medewerkers door ze als klant te zien bv, neem aan dat het de local heroes moeten zijn in deze tijden voor jullie. Stel daarna een (nieuw)business canvas model op die lef en anders denken stimuleerd en durf te doen.... from chaos comes creativity,from order comes profit.


Loek van Winden 1 dec, 14:25

Het klinkt alsof je veel goede ideeen hebt B C (?) hoe het (nog) beter kan. Jammer dat je ze alleen anoniem wilt delen, anders hadden we er echt van kunnen profiteren. Groet Loek

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!