Deze filialen van McDonald's zorgen voor een artistiek gevoel

Deze filialen van McDonald's zorgen voor een artistiek gevoel

McDonald’s kent wereldwijd een aantal bijzondere filialen als het gaat om interieur. Zo stak Paola Navone het interieur van zeven Franse filialen van de fastfoodketen in een kunstzinnig jasje. De bekende Italiaanse ontwerper heeft drie jaar aan het ontwerp hiervoor gewerkt.

Het laatste restaurant dat de transformatie onderging, bevindt zich in Parijs, net om de hoek bij het treinstation Gare d'Austerlitz. Een groot gedeelte van de ruimte is wit, bedekt met grijze polkadots. Op de vloer zijn grijze en witte printen afgedrukt die de indruk van houten planken wekken. Door deze rustige tinten springen een aantal blauw- en groengekleurde muren en meubels er juist uit. 

Een aantal tafels in het restaurant zijn voorzien van een tafelblad bedekt met willekeurige blauwe aquarelverfvlekken....

McDonald’s kent wereldwijd een aantal bijzondere filialen als het gaat om interieur. Zo stak Paola Navone het interieur van zeven Franse filialen van de fastfoodketen in een kunstzinnig jasje. De bekende Italiaanse ontwerper heeft drie jaar aan het ontwerp hiervoor gewerkt.

Het laatste restaurant dat de transformatie onderging, bevindt zich in Parijs, net om de hoek bij het treinstation Gare d'Austerlitz. Een groot gedeelte van de ruimte is wit, bedekt met grijze polkadots. Op de vloer zijn grijze en witte printen afgedrukt die de indruk van houten planken wekken. Door deze rustige tinten springen een aantal blauw- en groengekleurde muren en meubels er juist uit. 

Een aantal tafels in het restaurant zijn voorzien van een tafelblad bedekt met willekeurige blauwe aquarelverfvlekken. Hiermee wil Navone een handgeschilderde indruk wekken. De stoelen variëren, net als bij een ‘gewone’ McDonald’s, in hoge en lage modellen. Kleine, oranje krukken in de vorm van een paddenstoel trekken de aandacht. Door het pand worden de lampen door opvallend zwart draad verspreid. 

Navone wilde met haar ontwerp de Franse filialen een huiselijke, maar ook onvolmaakte uitstraling geven. “De ruimte wordt bepaald door witte en grijze tinten afgewisseld met aquatische kleuren en verschillende texturen”, vertelt de kunstenaar. “Het was mijn doel om de sfeer van een huis na te bootsen, waar alle kamers uniek zijn.” Het is niet de eerste keer dat Navone haar naam aan een groot foodbedrijf verbindt. Een paar jaar geleden werkte ze samen met ijsmaker Häagen-Dazs aan een eetbare kerstkalender.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!