Amazon ontwikkelt een nieuwe supermarktformule

Amazon ontwikkelt een nieuwe supermarktformule

Internetgigant Amazon is bezig met het ontwerpen van een compleet nieuwe supermarkt. In de nieuwe winkelformule verzamelt de consument zelf zijn versproducten en bestelt hij de houdbaarheidsartikelen via de app. Dat meldt The New York Times

Terwijl de klant zijn versproducten bij elkaar zoekt, worden de houdbaarheidsproducten die via de app besteld zijn uit het magazijn gehaald. De hybride supermarkt bevat bovendien een gedeelte waar klanten hun online bestelde boodschappen kunnen ophalen en waar bezorgers pakketjes kunnen verzamelen. 

Het idee van de nieuwe supermarktformule ontstond al enkele jaren geleden. Het bedrijf kocht in 2017 de supermarktketen Whole Foods Market voor 13,4 miljard dollar. Die overname zorgt ervoor dat Amazon ook versproducten kan aanbieden, terwijl het eerder alleen nog houdbare artikelen verkocht. Amazon verkoopt al levensmiddelen via zijn Amazon Go- en Amazon Fresh-winkels. 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!