Hoe een koeienprintje voor een reclamestunt zorgde

Hoe een koeienprintje voor een reclamestunt zorgde

Het Japanse zuivelmerk Milkland opende in Tokio een pop-upstore die volledig in het teken stond van koeienprint. De store was een onderdeel van een reclamecampagne. Het merk wilde door het opvallende uiterlijk van het pand zoveel mogelijk consumenten aanspreken.

Aan de buitenkant van het pand hing een groot reclamebord van Milkland. Het gelinkte uiterlijk van buiten- en binnenkant van de winkel moest bezoekers het gevoel geven dat ze de advertentie als het ware binnenliepen. Om daar op een koude traktatie van Milkland te kunnen rekenen.

De winkel was van vloer tot plafond bedekt met de zwart-witte koeienprint. Een levensgrote koe-sculptuur zou je bijna over het hoofd hebben gezien, omdat hij volledig opging in het gevlekte design.

Milkland haalt zijn ijs van het Japanse eiland Hokkaido, waar...

Het Japanse zuivelmerk Milkland opende in Tokio een pop-upstore die volledig in het teken stond van koeienprint. De store was een onderdeel van een reclamecampagne. Het merk wilde door het opvallende uiterlijk van het pand zoveel mogelijk consumenten aanspreken.

Aan de buitenkant van het pand hing een groot reclamebord van Milkland. Het gelinkte uiterlijk van buiten- en binnenkant van de winkel moest bezoekers het gevoel geven dat ze de advertentie als het ware binnenliepen. Om daar op een koude traktatie van Milkland te kunnen rekenen.

De winkel was van vloer tot plafond bedekt met de zwart-witte koeienprint. Een levensgrote koe-sculptuur zou je bijna over het hoofd hebben gezien, omdat hij volledig opging in het gevlekte design.

Milkland haalt zijn ijs van het Japanse eiland Hokkaido, waar meer dan de helft van de Japanse zuivelproducten geproduceerd wordt. Bezoekers kunnen hun ijscoupe bij de toppingbar laten bestrooien. De kleuren van de toppings vallen nog meer op in bar, die – hoe kan het ook anders – van een koeienprintje is voorzien.

De reclamestunt van Milkland bleek een groot succes. Het fotogenieke uiterlijk van de pop-upstore zorgde naar verwachting voor de nodige deelacties op social media, waardoor de reclameboodschap zich als een lopend vuurtje verspreidde.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!