In deze Starbucks staat kungfu centraal

In deze Starbucks staat kungfu centraal

Een hip café waar de (warme) drankjes voldoen aan hun hoge standaarden: dat is wat de hedendaagse jongeren in de Chinese stad Zhengzhou willen. Zij worden op hun wenken bediend door Starbucks, dat ontwerpers Alexis Landry & Casey McManemy inzette voor zijn nieuwe locatie in Zhengzhou.

De buitenkant van het moderne Starbucks-filiaal bestaat grotendeels uit glazen panelen met meerdere ingangen. Balans, harmonie en beweging, afgeleid van de principes van kungfu, inspireerden de ontwerpers. Het design van het plafond, waarbij wordt gespeeld met licht en geometrische vormen, benadrukt de ‘Reserve Bar’ waar klanten de welbekende dranken naar wens kunnen samenstellen. 

Door de ruime indeling en...

Een hip café waar de (warme) drankjes voldoen aan hun hoge standaarden: dat is wat de hedendaagse jongeren in de Chinese stad Zhengzhou willen. Zij worden op hun wenken bediend door Starbucks, dat ontwerpers Alexis Landry & Casey McManemy inzette voor zijn nieuwe locatie in Zhengzhou.

De buitenkant van het moderne Starbucks-filiaal bestaat grotendeels uit glazen panelen met meerdere ingangen. Balans, harmonie en beweging, afgeleid van de principes van kungfu, inspireerden de ontwerpers. Het design van het plafond, waarbij wordt gespeeld met licht en geometrische vormen, benadrukt de ‘Reserve Bar’ waar klanten de welbekende dranken naar wens kunnen samenstellen. 

Door de ruime indeling en doorzichtige afscheidingen kunnen bezoekers nagenoeg het hele café in één oogopslag zien. Een strakke, grijze wand wordt opgeleukt met een verlichte wereldkaart en een kunstwerk van houten panelen, waarop diverse wilde dieren en de tekst ‘be curious’ zijn afgebeeld. Tot slot is er de aparte leeslounge, die zowel rust als dynamiek uitstraalt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!