Pakjes PostNL na mislukte bezorgpoging naar afhaalpunt

Pakjes PostNL na mislukte bezorgpoging naar afhaalpunt

PostNL doet voortaan geen tweede bezorgpoging meer. Is de klant bij de eerste bezorgpoging niet thuis, dan gaat het pakje direct naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

Volgens PostNL lukt het nu om in 95 procent van de gevallen een pakje af te leveren bij de eerste poging. Lukt dit niet, dan is de tweede poging ook vaak zonder succes. Daarom heeft PostNL besloten het beleid aan te passen. Uit onderzoek blijkt dat de meeste klanten het pakje liever ophalen na een mislukte poging.

Bijkomend voordeel is volgens PostNL dat het de bezorgdienst veel onnodige kilometers scheelt en dus CO2-uitstoot. "De ruimte in pakketbussen wordt beter benut en daarmee kan PostNL die capaciteit optimaler inzetten. Dat is nodig, want het aantal pakketten groeit nog steeds gestaag en de laatste twee maanden van het jaar is het extra druk."

Reacties 14


Dempsey de Koning 17 okt, 18:13

Dat niet alleen, het tarief voor pakketten gaat van €5,43 naar €6,10 ex.btw en de bewaartijd op een afhaallocatie van 2 weken naar 1 week. Een retourpakket wordt ook gefactureerd.. Kers op de taart, €0,25 toeslag in Nov/Dec!
De geplande verhoging voor partijenpost moet ook nog komen. Even rondkijken bij DHL, UPS, GLS maar..


roy post 17 okt, 19:53

hadden jullie al eerder moeten doen
zelf meegemaakt buren met vakantie en gewoon bestellen
de buren pakken het toch wel aan


Frits Vries 17 okt, 20:14

Aan n dood paard maar blijven trekken


Marianne Wolff 17 okt, 22:27

Dan moeten ze de eerste poging wel doen, al 2x bericht via track and trace gehad dat ze me gemist hebben, terwijl ik thuis was. Ook geen briefje in de bus. Zo ben je lekker snel klaar met bezorgen.


Alexander Peter Marugg 18 okt, 01:21

Minder agressie tegen de pakket bezorgers en het gelieg van de mensen dat ze thuis waren


Harry Pennings 18 okt, 10:08

Ik wacht al 2 maanden op 3 pakketjes nog niets binnen er staat bestelling voltooid niets bimnen


R. Jansen 18 okt, 10:11

moet men wel de 1e keer ook daadwerkelijk aan de deur zijn geweest. 2x niet gebeurd. Geen bericht achtergelaten. M.a.w. als de bezorger geen tijd heeft gehad is deze redenmakkelijk te vinden dat de klant n iet thuis was.Kwalijk!!! Heren management dus attentie.


antoinette v d pol 18 okt, 11:09

je bent de hele dag thuis te wachten op een pakketje .er staat bezorger onderweg .dan om 16,15 pakket levering is uit gesteld bericht en komt het pas dinsdag ipv zaterdag klanten service gesloten om 16uur, dus dan hele dag zitten wachten. of ze doen briefje we hebben u gemist terwijl je thuis bent en ze niet aanbellen. ook de post app klopt niks van krijg je melding er is post onderweg met afbeelding maar je ontvangt geen post


S. Geerling 18 okt, 11:34

" De ruimte in pakketbussen wordt beter benut en daarmee kan PostNL die capaciteit optimaler inzetten. Dat is nodig, want het aantal pakketten groeit nog steeds gestaag en de laatste twee maanden van het jaar is het extra druk."

Even vergeten te melden dat de Pakketpunten en postkantoren het nog drukker gaan krijgen. Als ondernemer met meerdere winkels hebben wij al problemen om de pakketten op te slaan. Meer werk tegen minimale verdiensten. Een goede reden om het contract te beëindigen.


chris Krijger 18 okt, 11:35

het spaart kilometers voor de pakketdienst maar de klant moet wel naar het afhaalpunt ook dit zijn kilometers, wel niet voor Post NL maar het blijven kilometers dus argument over km sparen is zeer eenzijdig


A. Bakkes 18 okt, 12:31

hoeveel verdient een postnl pakketpunt eigenlijk hieraan? De Bruna bij mij op de hoek wordt nu al dagelijks overspoeld met pakketten...


Dave Blankhorst 18 okt, 15:09

Goeie ontwikkeling, mocht ik de bezorger om welke reden dan ook toch missen, dan is het afhaalpunt in de buurt. Dus lopend en dus inderdaad geen extra kilometers. En 1 week op een afhaalpunt laten liggen is lang zat, beter voor de ruimte die de ondernemers moeten afstaan hieraan.


Hj Post 18 okt, 18:10

Scheelt geen kilometers. Busje rijdt toch hetzelfde rondje. Hoogstens een paar keer de motor starten... Scheelt ook geen ruimte, want het pakket blijft in de bus liggen. Gaat alleen niet naar de klant, maar naar het afhaalpunt... Komt nog bij dat alle mensen met de auto na het werk nog langs een afhaalpunt gaan rijden om hun pakje op te halen. Mijn oplossing? Iedereen een mooie veilige pakketbox naast de voordeur. Handtekening afschaffen. Dan raakt de bezorger alles wel kwijt.


Robert van der B. 18 okt, 23:38

Inderdaad iedereen een pakket-brievenbus naast de deur! Dan is het probleem in de meeste gevallen opgelost.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!