Zeker in aanloop naar de feestdagen zet een verleidelijke etalage gelijk de toon. De Bijenkorf weet dat maar al te goed. "Ook dit jaar vertellen ze een verhaal", zegt Els den Dekker, head of visual bij de warenhuisketen.
Wibra heeft een grote focus op de fysieke winkel, maar bedient zijn klanten ook steeds meer online. E-commercemanager Roy Verwig vertelt hoe de discounter zijn omnichannelstrategie inricht.
‘Ken de klant en je bouwt aan een krachtige klantrelatie’, moeten ze bij Studio Anneloes hebben gedacht. Het modemerk mikt met een AI-gedreven platform op meer personalisatie.
Dit home- en bodycaremerk laat ons op basis van botanische extracten voelen wat de natuur voor ons kan doen. "Met Ajen komen we weer het huis binnen", aldus Maartje Frederiks, oprichter van HelloFresh, die samen met Patrick Hurenkamp, co-founder van Bloomon, dit nieuwe merk lanceerde.
Rinsma Modeplein in het Friese dorp Gorredijk is met zo'n 8.000 vierkante meter een van de grootste modewinkels van Nederland. Wat is het geheim van het succes?
Odido verduurzaamt het merendeel van zijn winkels en gaat van het gas af. De telecomprovider wil zijn verantwoordelijkheid nemen en als pandhuurder een voortrekker zijn in de winkelstraat. Op die missie is maatwerk onmisbaar.
Familiebedrijven zijn over het algemeen financieel onafhankelijk en stabiel, knopen worden veelal snel doorgehakt en betrokkenheid slaat er de klok. Voordelen genoeg, maar zijn er ook valkuilen?
Je gaat alleen decennialang mee als je excelleert in wat je doet. Fans uit heel Nederland rijden met liefde een blokje om voor de regionale toppers Rinsma Modeplein, Landwaart Culinair en Morres Wonen. Zo houden ze hun kracht vast.
HBM Machines importeert de meerderheid van zijn assortiment uit Azië, maar had onvoldoende grip op de logistieke keten. Johanneke de Moor, head of categorymanagement en supplychain, vertelt welke stappen gezet zijn. "We moesten professionaliseren om te kunnen groeien."
In deze serie interviewen we 6 voormalige RetailRookies uit verschillende jaargangen met als centrale vraag: hoe gaat het nu? Deze keer: Joep Verbunt van matrassenmerk Matt Sleeps.