Reinilde Blotenburg is hoofdredacteur van RetailTrends Media. Al meer dan 10 jaar is ze dagelijks bezig met retail en consumentenmerken. Ze interviewt regelmatig ceo’s en experts om marktontwikkelingen te duiden. Daarnaast bewaakt ze de redactionele en strategische koers van het contentplatform. In 2022 verscheen bij RetailTrends Media het levensverhaal van CoolCat-oprichter Roland Kahn, opgetekend door Reinilde Blotenburg.
Retailend Amerika zet een streep door veel initiatieven die diversiteit en inclusie moeten bevorderen. DEI gaat echter niet over de verkoop van borstbinders voor kinderen. Het gaat over het voorkomen van tunnelvisie en het herkennen van grote veranderingen in de markt en maatschappij.
Dit zijn de 6 punten die bij elke retailer op de to do-lijst voor 2025 moeten, volgens directeur Jan Meerman van brancheorganisatie INretail en Dirk Mulder van ING.
Kruidvat, MediaMarkt en ANWB stappen met hun eigen marketplaces in de rol van b2b-speler. Ze volgen daarmee na 25 jaar pionier Amazon. Sterke d2c-merken trekken juist de stekker uit zulke samenwerkingen.
Het moederbedrijf van Blokker vraagt faillissement aan als direct gevolg van het bankroet van de retailer zelf. MRG probeert de schade te beperken door zijn retailonderdelen te verkopen. Het concern lijkt alleen toekomstperspectief te hebben als logistiek dienstverlener.
Van inzicht in productinformatie tot persoonlijk shopadvies, nieuwe AI-tools laten consumenten sneller en gerichter winkelen. Retailers moeten zich voorbereiden op die toekomst en hun merk op nieuwe manieren verbinden met consumenten, stelt futurist Kate Ancketill.
Van inzicht in productinformatie tot persoonlijk shopadvies, nieuwe AI-tools laten consumenten sneller en gerichter winkelen. Retailers moeten zich voorbereiden op die toekomst en hun merk op nieuwe manieren verbinden met consumenten, stelt futurist Kate Ancketill.
Veel merken leunen zwaar op het gedachtegoed van hun grondlegger. AI biedt verrassende mogelijkheden als een retailmerk zijn oprichter moet ontstijgen.
Veel merken leunen zwaar op het gedachtegoed van hun grondlegger. AI biedt verrassende mogelijkheden als een retailmerk zijn oprichter moet ontstijgen, laat de New Yorkse designer Norma Kamali zien. Een column van hoofdredacteur Reinilde Blotenburg.
Hoe breng je een duurzaamheidsstrategie vanuit de top over naar de interne organisatie? Margreeth Pape, director sustainability van Intergamma, vertelt erover tijdens het nieuwe event Sustainable Retail.
Als ceo moet je soms extravert zijn, vindt Sharon Hilgers (35). Hoewel de My Jewellery-oprichter zichzelf ‘best wel introvert’ noemt, stond ze voor de klas én geeft ze nu leiding aan 800 medewerkers. Zo pakt ze dat aan.
Al 15 jaar ontwikkelen Liesbeth Kleermaker, Miranda Balk en Marieke Hop crèmes, parfums en make-up voor privatelabels uit binnen- en buitenland. Met Muze wagen ze zich zelf in de strijd om de consument. Groot verschil: skincare zonder gekkigheid als water of siliconen, maar die voldoet aan de wensen van de toekomst.
Een toiletpapiermerk dat toiletten bouwt is misschien wel de duidelijkste omschrijving van The Good Roll. Dat gaat zo ver dat medeoprichter Melle Schellekens (38) zich weleens geen salaris uitkeerde om die missie waar te maken. “Als je ergens volledig achter staat, mag alles om dat doel te bereiken.”
Men neme 2 buurjongens met een nieuwe hobby, de zoveelste lockdown, een dosis ambitieus enthousiasme – et voilà: en een paar jaar later bereikt hun bedrijf duizenden huishoudens. Safecourt Kitchen wil de aanschaf van keukenapparatuur leuk maken.