- RetailTrends
- Artikelen geschreven door Ryan Baij
Over Ryan Baij
Ryan Baij (1990) studeerde af als journalist aan de Hogeschool Utrecht. Hij begon zijn loopbaan als statisticus in de sportwereld en was actief op de Aziatische Olympsiche Spelen en het WK Rugby. Met zijn werkzaamheden als journalist kan hij zijn liefde voor cijfers combineren met zijn liefde voor schrijven. In de retailwereld leerde hij de kant van de klant (CustomerFirst), de kant van de marketing (MarketingTribune) en de e-commerce (Twinkle100) kennen. Sinds de zomer van 2023 neemt hij bij RetailTrends alle aspecten van de detailhandel voor zijn rekening.
Artikelen van Ryan Baij
Retailjaar 2024 in cijfers: van 1 tot 2.400.000.000
Retail gaat veel over cijfers. Ook op RetailTrends komen dagelijks getallen voorbij. Daarom het retailjaar 2024 in cijfers.
Retailjaar 2024: Financiële onrust en wisselingen in de top bij de Bijenkorf
Een failliete eigenaar, een ceo-wissel bij het moederbedrijf en 2 vertrokken ceo’s bij de keten zelf. Een terugblik op de Bijenkorf, editie 2024.
Retailjaar 2024: Hoe Shein langzaam en moeizaam Europa verovert
Een moeizame beursgang, mogelijke invoerheffingen, een eigen fysieke winkel, nepwinkels en duurzaamheidsinitiatieven. Maar hoe krijg je als Chinese webspeler voet aan de grond op dit continent?
15 jaar The Wall: Hoe te retailen in een atypisch winkelcentrum
Na een moeizame start lijkt het rode gebouw langs de A2 te floreren. RetailTrends onderzocht: hoe is het om hier te retailen?
Waarom Miniso nog toekomst heeft in Nederland
Miniso staat in de etalage door het faillissement van Mirage Retail Group. Wie wil de winkel in Nederland hebben en hoeveel potentie heeft de retailer in Nederland? Aan het woord: Rupert Parker Brady.
Waarom Albert Heijn B Corp wil zijn
Waarom wil de marktleider dit certificaat zo graag hebben? En kan de supermarktketen hier nog voordelen en/of nadelen van ondervinden? Professor of Corporate Sustainability Reporting aan Nyenrode, René Orij, legt het uit.
5 vragen aan ceo Sharon Hilgers (My Jewellery) over de adventskalenderstorm op TikTok
RetailTrends belde met ceo Sharon Hilgers over de opvallende ontwikkeling rond deze dupe: “Eigenlijk is het wel een compliment.”
'Budget Food kan in iedere middelgrote stad in Nederland zitten'
Directeur Jaap van Vuure vertelt over de ontwikkeling, strategie en groeimogelijkheden van zijn bedrijf: "We hebben eigenlijk geen concurrent in Nederland."
Hoe Plus de weg naar boven weer kan vinden
Na een complete vervanging van het management schrapt Plus ook tientallen banen op het hoofdkantoor. Gaat dat de supermarktketen helpen en wat moet er nog meer gebeuren?
Waarom Carpetright Nederland is overgenomen door de directie
Gideon Tienkamp, managing director van Carpetright, vertelt over de overname en de toekomstplannen van de vloerspecialist.
25 jaar MediaMarkt in Nederland: 1 winkel, veel formules
De viering van 25 jaar MediaMarkt in Nederland aan de hand van de verschillende formules die het bedrijf in ons land heeft.
Als de koelkast je klant is: connected devices in de customerjourney
Een apparaat dat shopt, past in het rijtje van zelfrijdende auto’s en brillen die van alles analyseren. De vraag is of het technologisch haalbaar is om een machine zo'n koopvolmacht te geven. En zo ja, zit de consument daar op te wachten?
Norah: een slapende reus vol mogelijkheden
Norah viert dit jaar haar 10-jarig jubileum en heeft zo'n 100 winkels in Nederland. Hoe stapt de damesmodeketen uit de schaduw?
Probeer RetailTrends premium