Onlineretailers als Coolblue, fonQ, Flinders en Bax Music ruiken hun kans schoon en starten eigen merken. De race naar bodem prijzen dwingt hen tot nadenken over extra onderscheidend vermogen. En de twintig tot dertig procent extra marge is natuurlijk ook niet mis.
Onlineretailers als Coolblue, fonQ, Flinders en Bax Music ruiken hun kans schoon en starten eigen merken. De race naar bodemprijzen dwingt hen tot nadenken over extra onderscheidend vermogen. En de twintig tot dertig procent extra marge is natuurlijk ook niet mis.
Auping, Neerlands trots sinds 1888. Een merk zo stevig als het Aurondebed waarmee het groot geworden is. Maar de markt doet geen dutje. Sterker, die is klaarwakker. Jonge onlinespelers, leaseconstructies en hightech domineren de slaapkamer. “Het bestaande model wordt aangevallen”, bekent Joris Broekmans, director customer experience.
Auping, Neerlands trots sinds 1888. Een merk zo stevig als het Aurondebed waarmee het groot geworden is. Maar de markt doet geen dutje. Sterker, die is klaarwakker. Jonge onlinespelers, leaseconstructies en hightech domineren de slaapkamer. “Het bestaande model wordt aangevallen”, bekent Joris Broekmans, director customer experience.
Pin- en kassaloos shoppen leek ooit sciencefiction. Inmiddels duikt de technologie steeds vaker op. Na een intensief testtraject claimde AH to go vorig najaar de Europese primeur. Mesut Yildirim, vicepresident information technology, geeft een inkijkje in het proces om de technologie van de tekentafel in de winkel te krijgen én blikt vooruit.
Pin- en kassaloos shoppen leek ooit sciencefiction. Inmiddels duikt de technologie steeds vaker op. Na een intensief testtraject claimde AH to go vorig najaar de Europese primeur. Mesut Yildirim, vicepresident information technology, geeft een inkijkje in het proces om de technologie van de tekentafel in de winkel te krijgen én blikt vooruit.
Willem Treep wil verandering in de voedselketen. De oprichter van voormalig versconcept Willem&Drees ontwikkelde daarom de onlinemarktplaats Foodshed waar kleinschalige producenten, horeca en retailers elkaar treffen. Treep streeft naar wat hij de democratisering en inkorting van de voedselketen noemt. “Ook de kleinere jongens moeten een plek krijgen op de markt. Dit verstevigt het systeem.”
Wie één nieuwe vestiging opent, kan gemiddeld rekenen op ruim een derde extra traffic. Dat leidt niet automatisch tot extra omzet, maar het kan veel goeds doen voor onder meer de brand awareness en koopbereidheid. Over het effect van stenen op online: een weinig onderzocht fenomeen, waarvan de impact echter niet te onderschatten valt.
Willem Treep wil verandering in de voedselketen. De oprichter van voormalig versconcept Willem&Drees ontwikkelde daarom de onlinemarktplaats Foodshed waar kleinschalige producenten, horeca en retailers elkaar treffen. Treep streeft naar wat hij de democratisering en inkorting van de voedselketen noemt. “Ook de kleinere jongens moeten een plek krijgen op de markt. Dit verstevigt het systeem.”
Wie één nieuwe vestiging opent, kan gemiddeld rekenen op ruim een derde extra traffic. Dat leidt niet automatisch tot extra omzet, maar het kan veel goeds doen voor onder meer de brand awareness en koopbereidheid. Over het effect van stenen op online: een weinig onderzocht fenomeen, waarvan de impact echter niet te onderschatten valt.
Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over het retourbeleid van grote online fashionspelers. Dat ontpopt zich steeds meer tot een marketingmiddel, in plaats van een torenhoge kostenpost.
Wachten in een rij voor de kassa: over een paar jaar is dit misschien wel hopeloos ouderwets. Want Europa wil meer concurrentie op de betaalmarkt, vertelt Vincent Jansen van adviesbedrijf Innopay. Komt er een vloedgolf aan nieuwe betaalmethoden?