Bol.com voelt nog geen Amazon-effect

Bol.com voelt nog geen Amazon-effect

De entree van Amazon in Nederland heeft vooralsnog geen zichtbare impact op de cijfers van bol.com. Dat vertelde ceo Huub Vermeulen donderdag tijdens een videosessie vanuit het hoofdkantoor.

Vermeulen heeft niet de indruk dat de kracht van één partij echt zichtbaar is in de e-commercemarkt. “In de cijfers zien we er niks van.” Dat komt volgens hem door de enorme druk op de markt als geheel. Die wordt zo sterk gedomineerd vanuit de vraag dat de impact van nieuwkomers nauwelijks meetbaar is of ten koste gaat van anderen.

Bol.com verwacht binnenkort voor het eerst meer dan een miljoen producten per dag te verkopen, zegt Vermeulen verder. Vorig jaar was het record achthonderdduizend tijdens Black Friday. De ceo denkt dat het uit Amerika overgewaaide koopjesfestijn ook dit jaar de drukste dag wordt.

Van alle producten die op bol.com verkocht worden is inmiddels zestig procent afkomstig van de 37 duizend verkooppartners. Het platform loopt volgens Vermeulen nog niet tegen de grenzen van dat model aan. “Er is nog ruimte voor vele duizenden nieuwe verkopers.”
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!