Tieners willen meer technologie in de supermarkt

Tieners willen meer technologie, personeel dat de boodschappen inpakt en de auto inlaadt. IGD, het Engelse Institute of Grocery Distribution, voerde een onderzoek uit naar de winkelgewoonten van 13 tot 19 jarigen in opdracht van EDS, een van ‘s werelds grootste IT-dienstverleners.

Van de Engelse tieners wil 59 procent weinig of geen bemoeienis van het winkelpersoneel en 66 procent wil het liefst de eigen boodschappen scannen. Verder willen de tienerklanten knoppen in de gangpaden om personeel op te roepen, satellietgenavigeerde winkelwagens die de weg wijzen naar producten en informatiezuilen en boodschappenlijsten die door de computer zijn samengesteld op basis van voorgaand koopgedrag, aanbiedingen en voorkeursmerken.

'Het onderzoek laat zien dat toekomstige klanten nog veeleisender zijn dan die van vandaag', zegt Gerardine Padbury, senior onderzoeker bij IGD. 'De jonge generatie kent geen wereld zonder technologische ondersteuning en verwachten die zowel thuis als bij het winkelen.'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!