60% meer verkoop cadeauartikelen Britse supermarkt

De verkoop van cadeauartikelen door Britse supermarkten is in vier jaar met 60% gestegen. Consumenten gaven in het jaar tot juni 2006 zo`n 2,6 miljard pond uit aan cadeauartikelen bij de supermarkt, meldt onderzoeksbureau TNS GiftTrak. Vier jaar eerder was dat 1,6 miljard.

Toch nemen supermarkten nog maar 7,5% van de totale markt voor cadeauartikelen voor hun rekening. Vaak gaat het om producten als alcoholische dranken, zoetwaren en bloemen. Deze producten zijn goed voor 40% in volume van de totale cadeauartikelen via de supermarkt. Wel zijn categorieen als kleding, speelgoed, games, dvd`s en elektronica in opkomst in dit verkoopkanaal.

Een slecht teken voor de supermarkten is dat consumenten slechts 10 pond per cadeau besteden. In andere winkels geven ze gemiddeld 25 pond uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!