Groei Belgisch marktaandeel Aldi en Lidl stagneert

De groei van de Duitse discounters Aldi en Lidl in België is gestopt. Ondanks een serie winkelopeningen blijft het marktaandeel van de twee prijsvechters stabiel op vijftien procent.

Dat meldt het Belgische dagblad De Tijd op basis van marktaandeelcijfers van het derde kwartaal. De grootste speler in België, het Franse Carrefour, gaf opnieuw terrein prijs en zag zijn marktaandeel onder 29 procent zakken. Delhaize hield stand op 26 procent, terwijl Colruyt klom van 19,9 procent tot 20,65 procent. Daarmee is de Belgische keten de winnaar van het afgelopen jaar. Branchekenners verwachten volgend jaar extra inspanningen van Aldi, Lidl en Carrefour om de winkelverkopen en het marktaandeel weer te doen stijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!