‘Opslaan van belgegevens te duur’

Telecom- en internetproviders hebben negatief gereageerd op een voorstel van het kabinet om gegevens van klanten anderhalf jaar te bewaren. Het kabinet had hierop aangedrongen, omdat de informatie handig kan zijn bij de bestrijding van terrorisme en zware criminaliteit.

Volgens een woordvoerder van KPN zorgt de opslag van de informatie voor hogere kosten en verwacht hij problemen bij de opslag van de hoeveelheid data. De data die moeten worden opgeslagen bestaan onder meer uit telefoongesprekken, nummers, e-mailadressen, bellocaties en de lengte van de gesprekken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!