Consument is vol vertrouwen

Het consumentenvertrouwen is in zes jaar tijd niet zo hoog geweest. In januari steeg het vertrouwen naar recordhoogte. Dit blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag publiceerde.

Het niveau van het consumentenvertrouwen is hoog. In januari kwam het uit op 13. Dat betekent dat er 13 procent meer optimisten dan pessimisten zijn. Gemiddeld waren er in de afgelopen twintig jaar iets meer pessimisten dan optimisten. Dit langetermijngemiddelde ligt op 3.

Ook de koopbereidheid is in januari verbeterd. Deze wordt veroorzaakt door een stijging van het aantal consumenten dat vindt dat het een gunstige tijd is voor grote aankopen, zoals een wasmachine of meubels. Ook het oordeel over de eigen financiën in het afgelopen jaar en het komende jaar verbeterde aanzienlijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!