Max Havelaar verdwijnt als koffiemerk

Koffiemerk Max Havelaar verdwijnt dit jaar uit de schappen. Wie ‘eerlijke’ koffie wil blijven drinken, kan overstappen naar een nieuw merk, Café Oké. Dat heeft Erik de Wit, marketingmanager van de Stichting Solidaridad, gisteren gezegd.

De ontwikkelingsorganisatie brengt Café Oké samen met de Ahold Coffee Company op de markt. Pogingen om Max Havelaar in de lucht te houden worden hiermee dus gestaakt. Omdat de afzet van de Max Havelaar-koffie is gestagneerd, is besloten om Max Havelaar weer als pure keurmerkorganisatie te laten fungeren.

Café Oké biedt variatie: van ‘aroma’ (het roodmerk) tot ‘goud’. Er zijn ook koffiepads in twee smaken. Ook verkoopt het merk de eerste ‘eerlijke’ espressokoffie op de Nederlandse markt, aldus De Wit. De pakken Café Oké-koffie liggen al in de schappen van C1000 en vanaf half februari bij Albert Heijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!