Grijs is het devies

Niet zwart-wit, maar grijs. Zo ziet trendwatcher Li Edelkoort de wereld en de maatschappij. Grijs speelt als kleur, maar ook als symbolische betekenis dan ook een impactvolle rol in zomer 2008, zo bleek tijdens haar recente trendpresentatie Osmosis in Grey. “Middle of the road is weer oké.”

Denkend aan grijs, moeten gedachten aan enkel sombere, grijze wolken, gevuld met regenbuien, ogenblikkelijk worden verbannen. In de zomer van 2008 is grijs een breed begrip. Heel breed. Grijs kan licht en luchtig zijn en/of donker en dramatisch. Daarnaast
kent elke grijs verschillende kleurgroepen, uiteenlopend in groenen, blauwen en gelen. En uiteraard zijn er de nieuwe topcombinaties grijs met geel en grijs met rood. “Het is aan de merken en de inkopers om hiermee te spelen en tot de eigen ideale kleurenmix te komen. Belangrijkste uitgangspunt is dat er weer mode wordt gemaakt voor onszelf en niet slechts mode voor de schijnwerpers”, tipt Edelkoort.

Meer lezen hierover? Lees dan het volledige artikel dat u terugvindt in het februarinummer van RetailTrends. Een gratis proefnummer van RetailTrends kunt u hier aanvragen. Voor een jaarabonnement klikt u hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!