Supermarkten maken huismerk gezonder

Supermarktketens in Europa gaan hun huismerken gezonder maken. In de hele Europese Unie worden vele honderden huismerken voorzien van betere voedingsinformatie. Tegelijk worden zouten, suikers en vetten beperkt.

Dat hebben de ketens, waaronder Ahold, dinsdag in Brussel afgesproken in een VoedingsManifest van de Europese koepelorganisatie EuroCommerce. De ketens zeggen de Europese Commissie zo te helpen in de strijd tegen de groeiende zwaarlijvigheid in de EU. Volgens de afspraak vermelden ketens, op huismerkproducten de voedingswaarde als percentage van de dagelijkse inname.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!