Verbijstering over reclame Halfords

Met verbijstering is in de fietsbranche gereageerd op een advertentie van Halfords. In de advertentie vergelijkt he bedrijf haar model de Union Unica met de Batavus Mambo onder de kop ‘zoek de verschillen’. Volgens de advertentie zit het verschil alleen in de prijs.

‘Dit onderstreept nogmaals hoe weinig kennis er is bij Halfords als het om de fietsmarkt gaat’, zegt Rob Beset, directeur van Batavus. ‘De fietshandel is een vak dat Halfords niet beheerst.’ De confrontatie tussen de fietsproducenten is het zoveelste bewijs van de verharding in de concurrentiestrijd. Vorig jaar was een rechtszaak tussen Halfords en fietsenleverancier Biretco en nu is er de frontale botsing met Batavus.

Paul Burger, algemeen directeur van Halfords vindt dat de advertentie een reëel beeld schept. ‘Deze manier van adverteren mag van de rechter. Door onze komst wordt het spel in de fietsbranche wat scherper gespeeld.’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!