Campina: melk moet duurder

Campina moet, als melk in de supermarkten niet duurder wordt, mogelijk fabrieken sluiten. Dit maakte bestuursvoorzitter Tiny Sanders afgelopen vrijdag duidelijk bij de presentatie van de jaarcijfers van de zuivelcoöperatie. “Als de prijzen niet omhooggaan, zullen we naar alternatieven moeten kijken. Ik sluit niets uit, ook niet het sluiten van fabrieken."

In supermarkten is het prijsverschil tussen huismerken en melk die wordt verkocht onder het Campina-merk te groot, aldus Sanders. Volgens hem is voor huismerkmelk een prijsverhoging van vier tot vijf eurocent per liter noodzakelijk om weer tot gezondere verhoudingen te komen.

Zowel in Nederland als in Duitsland heeft de coöperatie te maken met een teruglopende omzet uit de verkoop van basiszuivel doordat supermarkten elkaar beconcurreren met goedkope melk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!