Markt voor woninginrichting krimpt minder snel dan voorheen

De markt voor woninginrichting krimpt nog steeds, maar minder snel dan voorheen. Dat blijkt uit het meest recente Woonmonitoronderzoek. In de periode van juli 2003 tot en met juni 2004 zijn de consumentenbestedingen op het gebied van woninginrichting ten opzichte van topjaar 2001 met 9,5% gedaald van 7.507 miljard naar 6.791 miljard euro. In de eerste helft van 2004 lijkt het echter weer iets beter te gaan. Er was weliswaar nog altijd sprake van een daling, maar de verkopen van raambekleding en keukens lieten voor het eerst sinds enkele jaren weer een toename zien van respectievelijk 0,8 en 0,3%. Binnen het segment raambekleding groeide de productgroep binnenzonwering met maar liefst 8%. De omzet aan keukens nam licht toe, maar het aantal verkochte keukens daalde met 1,9% tot 218.000. De gemiddelde prijs van een keuken steeg met 2,3% naar 8.342 euro. Verder liet alleen het segment banken een stijgende omzet zien, voornamelijk doordat de gemiddelde prijs toenam. Voor alle overige productgroepen geldt een daling. De sterkste daler is de groep vloerbedekking. Binnen deze groep weet slechts 1 product groei te realiseren: de omzet van laminaat nam toe met bijna 1%.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!