McDonald’s hekelt term 'McJob'

McDonald’s trekt ten strijde tegen de definitie van de term ‘McJob’ zoals die nu in Engelse woordenboeken staat. Volgens de Amerikaanse hamburgergigant is de omschrijving van een McJob ‘onjuist en beledigend voor zijn werknemers’.

In de Oxford English Dictionary wordt een McJob omschreven als ‘een slecht betaald, oninteressant en niet stimulerend baantje met weinig toekomstperspectief, vooral als die is gecreëerd door de expansie van de dienstensector’. De term dook voor het eerst op in de jaren tachtig in de Verenigde Staten en werd vooral populair door het in 1991 uitgebrachte boek Generation X van Douglas Coupland. McDonald’s wil nu via een publieksactie proberen de definitie van een McJob te veranderen. De uitgever van het belangrijkste woordenboek van de Engelse taal heeft al laten weten te kijken naar de mogelijkheden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!