'Consumenten verleiden met emotie'

De concurrentie tussen bedrijven gaat zich steeds meer afspelen op het gebied van emotionele meerwaarde van producten. Voor deze strategie, als veel producten en diensten steeds goedkoper zullen worden, geldt het alternatief om bij lage winstmarges toch winstgevend te zijn.

Dat stelt hoogleraar toekomstverkenning Wim de Ridder. De strategie zal maar voor een klein aantal spelers zijn weggelegd, terwijl steeds meer bedrijven voor de beleveniseconomie gaan kiezen. Zo zullen in de voedingssector de kwaliteitsverschillen tussen merken afnemen, waardoor goedkope producten populairder worden. Emotie speelt dan straks een grote rol, aldus de Ridder

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!