'Webwinkel verantwoordelijk voor gegevensbescherming'

De bereidheid bij een webwinkel te shoppen wordt mede bepaald door de gegevensbescherming. Consumenten geloven dat retailers en banken, creditcardmaatschappijen en kaarthouders een gelijke verantwoordelijkheid hebben wat betreft het beschermen van creditcardgegevens, zo blijkt uit onderzoek van Javelin Strategy & Research. Consumenten vinden voorts dat retailers de minste verantwoordelijkheid nemen voor de bescherming van deze gegevens.

Webwinkeliers ondernemen het minst om de gegevens uit handen van criminelen te houden, zegt 63 procent. Van de bedrijven die de transactie mogelijk maken neemt het 16 procent volgens de consumenten niet zo nauw. Als consumenten, zonder verdere toelichting, een bericht krijgen dat hun accountgegevens in gevaar zijn gebracht is 49 procent geneigd de webwinkel daarvoor verantwoordelijk te houden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!