Superunie ruziet met Coca-Cola

Inkooporganisatie Superunie heeft opnieuw een conflict met een grote A-merkfabrikant. Na geruzie met Heineken ligt het inkoopverbond nu in de clinch met Coca-Cola over de opname van Coca-Cola Zero.

Ruim twee maanden na de introductie van de 'light-cola voor mannen', zijn Superunie en Coca-Cola het nog steeds niet eens over de prijs waartegen het nieuwe product de supermarkten instroomt. Superunie-directeur Frans Fredrix stelt dat er ‘geen commercieel draagvlak’ is om Coca-Cola Zero op te nemen in het assortiment. “Blijkbaar is het niet interessant genoeg. Daar is een aantal redenen voor, zoals attractiviteit, winstgevendheid, en de noodzaak om het te hebben.” Toch wil Fredrix niet van een boycot spreken. Dat gaat volgens hem te ver.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!