Amerikaanse Computer Discount Warehouse verkoopt op basis van vertrouwensrelatie

Het Amerikaanse bedrijf Computer Discount Warehouse (CDW) heeft een ongebruikelijke bedrijfsstrategie. De onderneming werkt op basis van een ver doorgevoerde vriendschappelijke vertrouwensrelatie met zijn klanten. Het bedrijf boekt een omzet van 5 miljard dollar met de verkoop van computers en facilities management. CDW fungeert als tussenhandel. Het bedrijf koopt producten in van Microsoft, Hewlett-Packard, IBM, Apple en Sony en verkoopt die aan 400.000 zakelijke mkb-klanten en overheidsinstellingen. De toegevoegde waarde bestaat uit snelle levering, maatwerk en service. CDW verkoopt 80.000 producten en verwerkt 90% van de bestellingen nog dezelfde dag.CDW bouwt zijn extreem goede band met klanten op door regelmatig onderzoek naar klanttevredenheid te doen en ervoor te zorgen dat er een een-op-een relatie ontstaat tussen klant en verkoper. Die gaat heel ver. De verkoper stuurt de klant en zijn familieleden die iets te vieren hebben een attentie en leeft mee op treurige momenten. Ook gaan verkoper en klant samen naar sportwedstrijden en andere evenementen die hun band verstevigen. De verkoper wordt zo een vriend waar de klant altijd op kan rekenen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!