Pincampagne van start in supermarkten

Diverse supermarkten gaan het betalen van kleine bedragen met een pinpas promoten. Dirk van den Broek begon al eerste met de actie, waarna Albert Heijn volgde. De campagne met de naam 'Klein bedrag? PINnen mag!’ moet ertoe leiden dat het pinnen van bedragen onder de twintig euro wordt bevorderd.

Voorwaarde is dat bij het betalen van een klein bedrag met de pinpas, geen extra bedrag mag worden doorberekend aan de consument. Volgens Bob Goulooze van Currence, de organisatie die de efficiëntie van het betalingsverkeer in Nederland zal bevorderen, wordt de campagne in iedere supermarkt ondersteund met veel promotiemateriaal. "De campagne wordt in elke deelnemende supermarkt ondersteund met uithangborden, kassabanden, posters, stickers, woblers, buttons en zelfs deurmatten waarop teksten staan als ‘hier kunt u pinnen’of ‘klein bedrag, pinnen mag’". Vanaf 31 mei is het promotiemateriaal verkrijgbaar via de site pin.nl. De eerste tienduizend ondernemers die een dergelijk pakket nemen, krijgen 100 euro subsidie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!