Foodfactory moet focus verleggen

De nieuwe supermarktformule Foodfactory gaat het niet redden. Dat is althans de mening van oud SdB-ondernemer Adriaan van der Velden. De formule is niet onderscheidend genoeg en de locaties van de - tot op heden - twee vestigingen zijn slecht gekozen. De vestiging in Enschede is met 3.000 m2 erg groot en het winkelcentrum waarin de winkel ligt, loopt niet lekker. De vestiging in Alkmaar heeft ook een ongunstige locatie en doet het niet goed. Foodfactory zal de prioriteit moeten verleggen. Momenteel ligt vooral de nadruk op het brede assortiment en de kruidenierswaren (kw-)afdeling. Maar met een kw-afdeling kan men zich niet onderscheiden, aldus Van der Velden. Daarom zou de winkel de focus naar vers moeten verschuiven. Daarop valt wel wat te verdienen.Foodfactory pretendeert de laagste prijzen te hanteren en dat klopt ook wel. De concurrenten uit de directe omgeving van de winkels bieden de artikelen duurder aan, zo blijkt uit een prijsvergelijking.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!