Omzet bio België groeit

De Belgische supermarktketens hebben vorig jaar hun omzet in het biologisch assortiment zien stijgen. Delhaize noteerde een omzetstijging van drie procent, tot 84,5 miljoen euro. De omzet van de Bio-Planetwinkels van Colruyt groeide zelfs met tien procent. De best verkochte producten in de Bio-Planets zijn melk, olijfolie, koekjes en deegwaren.

Volgens Colruyt-directeur Luc Rogge legt twee tot drie procent van de klanten altijd minstens een biologisch product in de winkelkar. Zestig tot zeventig procent behoort tot de gelegenheidsaankopen.

Ook Carrefour boekte een behoorlijke groei met acht procent. De best verkochte biologische producten bij die keten zijn koffie, chocolade, thee en fruitsappen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!