Buzzmarketing gaat van branding naar bonding

Buzzmarketing ziet het accent langzamerhand verschuiven van branding naar bonding. Tot voor kort werd buzzmarketing alleen gebruikt als tactisch middel om mensen vrijwillig te laten participeren in het communicatieproces rond een merk. Inmiddels wordt het ook gebruikt om een langdurige relatie aan te gaan met de consument, waarbij deze positief over het merk blijft praten. Voorwaarde voor een succesvolle buzzmarketing is wel dat de consument de kans moet krijgen om zijn eigen inbreng te hebben op een actie. De vrijheid van buzzmarketing is met de overgang naar bonding echter aan het verdwijnen. Buzz wordt meer een belevenis en gaat van een eenmalige beleving naar een meer langdurige experience. Nu buzz richting bonding gaat, komen er ook nieuwe functies bij, zoals die van experience manager of contactmanager. De contactmanager dient momenten te creeren waarin mensen het merk kunnen beleven. De experience manager moet het contactmoment vervolgens terugvertalen naar het merk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!