Weer en voetbal maken consument somber

Het weer, terrorisme en de voetbalprestaties van het Nederlands elftal hebben het consumentenvertrouwen geschaad. De consument was van 2000 tot 2003 ‘beduidend somberder dan op grond van economische gronden kon worden verwacht’ , meldde De Nederlandsche Bank (DNB) in zijn kwartaalbericht.

Het Nederlandse consumentenvertrouwen wordt ten eerste bepaald door zaken als de arbeidsmarkt, de beurs, de huizenmarkt en de inflatie. Het sentiment van de consument wordt daarnaast ook beïnvloedt door psychologische factoren. Temperatuur, regenval terrorisme en de prestatie van Oranje tijden een EK en WK missen hun uitwerking niet op het uitgavenpatroon van de consument.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!