Supermarkten stimuleren pinnen

Supermarkten in Nederland stimuleren de consument vanaf deze zomer zoveel mogelijk te pinnen. De klanten worden erop gewezen dat alle bedragen kunnen worden gepind, ook de lage bedragen. Met het initiatief willen de supermarkten bereiken dat het aantal elektronische betalingen toeneemt. Pinnen is veiliger, goedkoper en efficiënter dan contant geld, zowel voor de supermarkt als voor de consument.

De supermarkten haken hiermee in op de campagne ‘Klein bedrag? Pinnen mag!’ van betalingsverwerker Currence. De campagne is bedoeld om de consument erop te wijzen dat ook kleine bedragen gepind kunnen worden, juist in de supermarkt. Dit gebeurt nu nog onvoldoende.

De supermarkten zijn de eerste branche die hun voorkeur voor pinnen duidelijk kenbaar maken. Naast het gebruik van promotiemateriaal, dat consumenten erop attendeert dat pinnen de voorkeur heeft, brengen de deelnemende supermarkten geen kosten in rekening voor het pinnen van lage bedragen.

“Veilligheid is een belangrijke reden om pinnen te stimuleren”, aldus Miranda Boer, woordvoerder van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel. “Hoe minder contant geld we in de winkel hebben, hoe kleiner de kans op criminaliteit.” Niet alleen de supermarkten, maar alle andere winkeliers kunnen gratis aan de campagne van Currence meedoen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!