Lidl verkoopt Max Havelaar

Supermarkt Lidl gaat producten met het Max Havelaar-keurmerk verkopen. Het is voor het eerst dat een discounter producten onder het Fairtrade-keurmerk in het assortiment heeft. Het aanbod bestaat vooralsnog uit chocolade, sinaasappelsap, thee, koffie, suiker en bananen. Later volgen rijst en koffiepads.

De artikelen komen onder Lidl’s huismerk Fairglobe in de schappen te liggen. De uitrol komt na de succesvolle introductie vorig jaar van eerlijke handelswaar in Duitse filialen. Volgens Lidl vragen steeds meer klanten naar Fairtrade-handel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!