Beautyfood in trek bij senior

Vooral senioren blijken geïnteresseerd in beautyfood, voedsel dat wonderen belooft voor het uiterlijk van de consument. Voorts worden voor 40-plussers geïntroduceerde producten door 55-plussers gekocht, omdat die laatste groep niet zit te wachten op het label ‘seniorenvoeding’.

Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Mintel International. Het aantal Nederlandse 55-plussers zal de komende dertig jaar met 45 procent groeien naar 7,1 miljoen mensen. Mintel stelt dat beautyfood geen hype is maar een trend. In Spanje, Japan en Groot-Brittannië spelen de supermarkten er al op in. Zo staan in Japan de schoonheidscrèmes naast het koelschap met beautyfoodproducten.

Voorbeelden van beautyfood zijn zuivel met omega-6-vetzuren en anti-oxidanten die een mooie huid beloven, sapjes met aloë vera en snoepjes die de huid bruiner maken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!