2,9% omzetstijging supermarkten

De omzet van Nederlandse supermarkten is in het eerste half jaar van 2007 toegenomen met 2,9 procent tot 13,86 miljard. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK.

In dezelfde periode vorig jaar kwam de omzet uit op 13,48 miljard euro. De stijging komt doordat de consument per supermarktbezoek 2,5 procent meer uitgaf. De waarde van de gemiddelde kassabon steeg van 20,17 in de eerste zes maanden van 2006 euro naar 20,67 om het eerste half jaar van 2007.

Voor heel 2007 wordt een omzetgroei van drie procent verwacht. Hiermee zou de supermarktomzet uitkomen op 28 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!