Britse detailhandel loopt achter bij vraag naar online winkelen

Hoewel consumenten in het Verenigd Koninkrijk steeds meer online shoppen, spelen retailers onvoldoende op deze trend in. Consumenten gaven volgens de Interactive Media Retail Group in november en december 2004 zo`n 4 miljard pond online uit. Dat is 64% meer dan in dezelfde periode van 2003. Eind 2004 bleek dat online winkelen 26 keer sneller was gegroeid als traditioneel winkelen. In totaal kwamen de online verkopen in 2004 uit op 40 miljard pond. Volgens TradeDoubler doet een piek in internetshoppen zich bovendien niet alleen rond de feestdagen meer voor. Consumenten hebben allerlei redenen om online te winkelen. Ze noemen vooral convenience, veel keus, makkelijk in te winnen advies en voldoende informatie over de aan te schaffen producten. Bovendien zijn de prijzen online vaak lager.Tot nu toe is de groei in online winkelen grotendeels te danken aan de vraag uit de markt. Om te kunnen profiteren van de trend dient de detailhandel zich te bezinnen over de eigen rol in de interneteconomie. De dienstverlening van de online handel moet verbeteren, bedrijven zullen moeten investeren in betere websites en de voorraden moeten voldoende zijn om aan de vraag op piekdagen te voldoen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!