Trendy limonade verovert Duitsland

De Duitse biermarkt zit in het slop. Een bierbrouwer stapte daarom over op het brouwen van biologische limonade met de naam Bionade. Het drankje werd vijf jaar geleden op de markt gebracht en is nu een groot succes. De omzet verhonderdvoudigde van twee miljoen flessen tot 200 miljoen flessen dit jaar.

De limonade is opgeklommen tot de derde frisdrank van Duitsland, het moet Sprite en Fanta voor laten gaan. Het aantal bedrijven dat pogingen doet Bionade te kopiëren neemt door het succes ook toe. Supermarktketen Plus kreeg direct een kort geding aan de broek toen het met het drankje Maltonade wilde mee liften op het succes van Bionade. De rechter oordeelde dat er sprake was van na-aperij.

In Nederland wil het nog niet zo vlotten met de introductie van het drankje. De distributie is na vier jaar nog steeds niet goed op gang gekomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!