Reformwinkel trekt minder klanten

Het percentage huishoudens dat boodschappen doet bij de reformzaak, is voor het eerst sinds vijf jaar gedaald. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK.

In de eerste zes maanden van dit jaar heeft 11,9 procent van de Nederlandse huishoudens minstens één keer een boodschap gedaan bij een reformzaak. Over heel 2006 was dit percentage nog 13,4 procent.

De dalende populariteit is volgens GfK mogelijk een gevolg van de toenemende aandacht van supermarkten voor reform- en ecologische producten. Naast de reformzaak hebben ook bakkers, bloemisten en weekmarkten te maken met dalende bezoekersaantallen. Deze ondernemers hebben echter al langer te maken met minder klanten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!