Forse prijsstijgingen in supermarkten

De prijzen in de supermarkten gaan de komende tijd flink omhoog. Vooral voor zuivelproducten, brood, kaas en chocolade zal de consument meer moeten gaan betalen. De prijsverhogingen, die kunnen oplopen tot ruim twintig procent, zijn het gevolg van hogere grondstofprijzen, zo meldt vakblad Distrifood.

De duurdere grondstoffen zijn een gevolg van een combinatie van een groeiende vraag naar voedsel, tegenvallende oogsten door slecht weer en de stijgende vraag naar biobrandstoffen. Albert Heijn heeft tot nu toe alleen zijn broodprijzen verhoogd, maar sluit niet uit dat andere artikelen ook duurder worden. “Wij houden de ontwikkelingen scherp in de gaten en bekijken vervolgens wat dit betekent voor Albert Heijn. Voorop staat dat wij onze middenpositie in de markt willen behouden”, aldus een woordvoerster.

Een woordvoerder van levensmiddelenconcern Laurus geeft een soortgelijke reactie: "Wij worden duidelijk geconfronteerd met prijsverhogingen in de markt. Waar nodig zullen wij ons prijsniveau marktconform aanpassen.''

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!